Rabu, 5 Disember 2018

BBM3410/18: VIDEO ONE SHOT

NOTA VIDEO ONE SHOT
.
.
.
terbahagi kepada tiga iaitu:

  1. video one shot one layer
  2. video one shot two layer
  3. video one shot three layer
APA ITU VIDEO ONE SHOT???
video one shot adalah posisi kamera statik, tidak bergerak dari satu titik ke satu titik yang lain. Hanya imej atau objek yang bergerak didalam kamera dan tidak ada melibatkan proses pengeditan. biasanya kamera diletakkan di atas tripod di satu posisi yang diinginkan dan mula merakamnya. kiranya proses ini tidak melibatkan pihak yang menjadi jurukamera.


.
.
.
.
  • rakaman video one shot ini tidak boleh melibatkan banyak pergerakan lain seperti manusia yang masuk secara tiba-tiba didalam video yang dirakam, flora-fauna (unsur alam semulajadi) atau kenderaan serta pergerakan lain.
  • video one shot adalah video satu lapis sahaja. tiada pergerakan lain. biasanya video one shot hanya melibatkan miming atau gerak mulut dari semua pihak yang ada didalam video tersebut. tiada lakonan atau pergerakan keluar masuk di belakang penysanyi.
  •  manakal;a, bagio video one shot two layer pula melibatykan pergerakan lain sama ada lakonan di belakang penyanyi, atau pokok bergoyang dan juga kenderaan yang bergerak.
  • video one shot melibastkan krew atau anggota kumpulan yang terlibat sweperti :  pengarah, penolong pengarah, pelakon atau openyanyi, prop, editor, audio dan sebagainya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BBM3410/18 FINAL EXAM

Selamat maju jaya semua untuk peperiksaan BBM3410 esok. 💕