Isnin, 12 November 2018

BBM3410/18- TWITTER

Prof suruh updated Twitter. Aku yang tak reti main Twitter tiba-tiba reti la sikit dari dulu. takde la buta it sangat walaupun aku rasa ambik subjek Prof ni tiba-tiba rasa macam buta IT sangat dah.
.
.
.
.
Rupanya banyak yang aku tak tahu dan rasa ruginya tak explore   pasal IT ni.
.
.
.
.
Budak-budak zaman sekarang ni terlebih explore dan ecpect pasal it sehinggakan mereka mampu meraih pendapatan sampingan walaupun mereka tu masih bersekolah.
.
.
.
.
macam mana tu?
.
.
.
.
budak-budak sekarang buat duit dengan review produk dekat instagram, twitter, youtube, tik tok dan pelbagai jenis media sera menggunakan pelbagai aplikasai yang ada dekat google play atau app store tu.
.
.
.
.
Tapi syaratnya kau harus lah CANTIK dan KREATIF tarik perhatian orang ramai walaupun ada sesetengah tu sanggup memperbodohkan  diri sendiri semata. paling penting kena jadi INSTAFAMOUS, TWEETFAMOUS dan segala mak nenek yang boleh jadikan kau famous di serata ceruk dunia sekalipon. masyuk la duit dalam poket.
.
.
.
.
.
Keyakinan kena ada bila nak buat benda macam tu. tu je.

.
.
.
Eh aku tak habis cakap lagi. berbalik kepada twitter aku tu. aku tak tahu nak tweet apa dan retweet apa. noob nya kan aku ni. haihhh. tapi takpe la aku cuba. aku cuba ni. ni aku cuba retweet benda ni. boleh cuba tengok bawah ni haa. cuba lah y tengok-tengok tu.
.
.
.
.



















sekian, terima kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BBM3410/18 FINAL EXAM

Selamat maju jaya semua untuk peperiksaan BBM3410 esok. 💕